štvrtok 13. februára 2014

Naťahujeme háčkovanú šatku - blokovanie

Že niečo ako blokovanie štrikovaných či háčkovaných vecí existuje, som sa dozvedela náhodou. Narazila som na internete na návod na Elise Shawl (návod na ravelry tu) a hneď som ho aj uháčkovala. Ostal taký nijaký, zbitý, vôbec nie krásny natiahnutý ako na fotkách. Chvíľu som to nechala tak a neskôr keď som sa k blogu vrátila, som si všimla, že šál blokovali. Zistila som si ako na to a celá nadšená som to hneď skúsila. Fungovalo to parádne!


Blokovaním vlastne natiahnete váš výrobok do požadovaného tvaru. Je to naozaj jednoduché!


Potrebujete na to napríklad háčkovaný šál z priadze Lang Yarns Mille Colori, podložku na blokovanie, špendlíky (súčasťou podložky), rozprašovač s vodou a trochu kľudu. Namiesto podložky môžete použiť posteľ / gauč / koberec - čokoľvek čomu nevadí, že to dopicháte a chvíľu to nebudete môcť použiť. Namiesto rozprašovača stačí aj pohár s vodou a vaše prsty.



Podložku si rozložíme, položíme na ňu šál a začneme ho pomocou špendlíkov naťahovať.


Keď je natiahnutý, tak ako sa nám páči, pofŕkame ho vodou, aby bol celý mokrý.



A teraz natiahnutý, mokrý ho necháme voľne uschnúť. Ja som ho šuchla na noc pod posteľ. Po uschnutí odšpendlíme a tešíme sa aký je krásny. Nie že by predtým nebol... 
Tvar už bude držať stále. Aj po opraní - takýto bavlnený som prala v práčke na 40° a cípiky ostali stále natiahnuté. Perieme samozrejme podľa toho z akej priadze sme pracovali.

























Počuli ste už o blokovaní? Ako to robíte vy?

4 komentáre:

  1. Super. Aspoň viem, ako využijem naše penové puzzle. Doteraz som to robievala na gauči :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. áno penové puzzle detí je vďačné :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já použila karimatky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja preplachnem v cistej vode, vodu povytlacam /nekrutim, nezmykam/ a vyvesim na balkon - za "preponu, husto nastipcujem a aj strany visiac stipcujem :-) vo vodorovnej polohe blokovat bohuzial nemam kde :-D

    OdpovedaťOdstrániť