pondelok, 18. augusta 2014

Háčkovaná deka čo vyzerá ako zo štvorcov, ale nie je zo štvorcov :)

Milujem keď sa veci dajú zjednodušiť. Nie že by spájanie štvorcov do deky bolo nejak komplikované. Ale keď sa tomu dá vyhnúť prečo to nevyskúšať? A taká deka sa predsa vždy zíde a je to aj vďačný darček.


























Moja deka váži zhruba 330g a má rozmery 60cm x 100cm. Na deku som použila 100% bavlnenú priadzu Regata (100g, 275m). Háčkovala som 4mm háčikom.












Návod na deku podrobne popísala moja dobrá priateľka, ktorá takú robila pre svoju malú Grétku. Ona to robila z tenkej priadze 2mm háčikom. Za to ju veľmi obdivujem, ja nie som veľký kamarát s takým tenkým háčikom.



"Štvorček" z ktorých sa deka skladá si môžete spraviť aký veľký len chcete. Počet dlhých stĺpikov, ale musí byť deliteľný 3+1. Moje štvorčeky sú zo 16 stĺpikov v ôsmich riadkoch, plus riadok dlhých stĺpikov a retiazkových očiek. Pri výmene farby, začneme s riadkom z *DS a  2xRO*.






Na záver som všetko obháčkovala polodlhými stĺpikmi.


























Ten podrobný návod nájdete na jej blogu TU. Okrem popisu je tam aj pekný nákres, podľa ktorého to hneď rýchlo pochopíte. Keby náhodou nie, napíšte mi rada vám poradím.



8 komentárov:

  1. Krásne farbicky :-) dakujeme ze ste sa podelili,z prikryvocky srsi radosť!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nádhernááá naozaj ;) ďakujeme za super postup

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Môžem poprosiť aká je spotreba na takúto dečku?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. prosím Vás aké presne farby (regata) ste použili na túto krásnu dečku?? Ďakujem za odpoveď

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, farby sú nasledovné: 41 ružová, 64 fialová, 65 fialová, 98 modrá, 114 tyrkys, 116 zelená, 105 zelená, 28 zelená, 33 žltá, 29 oranž, 53 červená :)

      Odstrániť
  5. Dobrý deň,
    prosím , prosím....nedal by sa pridať návod na túto užastnú deku? ten návod sa už nedá otvoriť...vlna je už kúpená a neviem sa pohnúť:-(
    Ďakujem krásne

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Och pozerám, že to už presunula. V podstate je to napísané aj v texte - že jeden štvorček je zo 16DS, medzi každým "štvorčekom" sú 2RO. Dokopy tam mám 6 štvorčekov, takže úvodnú retiazku si treba spraviť zo 16x6+5x2 očiek. A hneď v prvom riadku uháčkujete 16DS 2RO 16DS 2RO ... v tom "rozdeľovacom riadku tesne pred zmenou farby sa robi DS 2RO DS 2RO... Keby ste niečo ešte nechápali tak napíšte. :)

      Odstrániť