nedeľa 14. decembra 2014

Štrikované bambuľkové rukavice

Moje prvé rukavice!!! Celý rok som to odkladala. Nakoniec dva týždne pred Vianocami som ich zvládla. Spolu s ponožkami. :) A teda musím priznať, je to naozaj jednoduché. Takže určite neváhajte a pustite sa do toho.





Vybrala som si vlnu Nest. Rukavice sú pre dobrú priateľku. Chcela niečo krásne farebné k tyrkysovej bunde. 
Robila som ponožkovými ihlicami 4,5mm aby nemali rukavice veľké diery. 


Začala som na 24 očiek. Robila som so štyrmi ihlicami a štrikovala som do kruhu. 

























Prvých 15 riadkov som striedala dve očká hladko dve obratko.


Ďalej som štrikovala len hladko. Po ďalších trinástich riadkoch som 4 očká odložila na zatváraciu ihlicu. Tam sa na koniec doštrikuje palec. 


Štyri zhodené očká som si v ďalšom riadku nahradila nahodením nových očiek. 
























V ďalšom riadku štrikujeme znova kolom dokola všetko hladko.


Štrikujeme až pokiaľ sa nám neskryje malíček. 


Potom začneme uberať očká. Očká zoštrikujeme tak, že ihlicu pichneme popod dve očká a štrikujeme ako obyčajne. Najprv som zoštrikovala každé 5 a 6 očko, potom každé 4 a 5 očko ... Až nakoniec mi ostali 4 očká na ihliciach. Cez tie som prevliekla zvyšnú vlnu a začistila. 
























Keď je rukavica hotová vrátime sa k palcu. Nahodíme si očká okolo diery tam, kde nie sú očká na zatváracej ihlici. Nahodila som si osem očiek. Ďalej som štrikovala všetko hladko, na konci palca som zoštrikovala očká a začistila.


Uštrikujeme si ešte druhú rovnakú a môžeme ísť robiť parádu. :)

A teda aby ste to zvládli naozaj, tu je skvelý podrobný video návod. 



1 komentár: