utorok 27. januára 2015

Háčkované palčiaky

Myslela som si, že túto zimu to bez rukavíc dáme. Ale keď všetci na dvore stavali z čerstvo napadaného snehu snehuliaka, vedela som, že musím konať. Do rána to stíhate aj vy.

Pracovala som z Malabrigo Arroyo 3,5mm háčikom. Mám ju doma už dlho. Len som nevedela čo s ňou. Prišla mi príliš "vzácna" na obyčajnú vec. Nakoniec to aj tak boli obyčajné rukavice. Pustila som sa do toho pre to, lebo táto vlna je na tenší háčik, čiže rukavice nie sú veľmi hrubé na malú ručičku. No a jedna z vynikajúcich vlastností 100% vlny - merina je, že hreje aj keď je mokrá - čo je ideálna vlastnosť práve pre rukavice, pre malé deti. Krásne by boli aj napríklad z Big Delight. To by vám vyšlo aj dvojo detských rukavíc z jedného klbka.

Rukavičky zvládnu určite aj začiatočníci. Tak hor sa na to. Začíname magickým kruhom. Spravíte ho podľa tohto videa

Ja som si na začiatok spravila 9 krátkych stĺpikov do magického kruhu. Háčkovala som do slimáka - bez ukončovania riadku. Pokračovala som rozširovaním ako na čiapke do vtedy, pokým som nedosiahla požadovaný obvod.
V podstate to aj vyzerá ako malá čiapka. Háčkujeme, pokiaľ sa nám okraj dotýka miesta medzi palcom a ukazovákom. 

Potom si urobíme miesto na palec. V mojom prípade som si urobila 4 retiazkové očká. Vynechala som 4 očká (biele) na rukavici a pokračovala som krátkymi stĺpikmi do piateho očka (čierneho). 

Ak robíte rukavice väčšie, alebo z inej vlny, treba si počet očiek na palec prispôsobiť.

V ďalšom riadku pokračujeme krátkymi stĺpikmi ako obyčajne. 

Na okraj rukavice som použila 3mm háčik. Ale aby to bolo užšie okolo zápästia, bolo by dobré aj dve, tri očká zháčkovať.

Telo rukavice hotové. Ideme na palec. 

Palec budeme robiť z 10 očiek. Štyri hore, štyri dole a jedno z každej strany. 

Cez hociktoré očko prevlečieme začiatok vlny. 

Urobíme retiazkové oko a ďalej robíme krátke stĺpiky do tých očiek, čo boli hore vyznačené bielymi bodkami.




Háčkujeme do slimáka krátke stĺpiky, až pokiaľ je to akurát na palec. Potom postupne zháčkujeme očká a ukončíme palec. 

Začistíme všetky nitky a bežíme sa guľovať a stavať snehuliakov.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára