sobota 24. januára 2015

Krokodíly na krku

Krokodíly vzor sme už vyskúšali na vianočný stromček. Ten vypálil parádne. Tak mi nedalo a skúsila som aj šatku. Tak si jednu poďte urobiť so mnou. Je to naozaj jednoduché.




Na moju šatku som použila dve klbká tenšieho Riot - u a 5,5mm háčik. Ešte chcem jednu spraviť z niektorej vlny od Lang yarns len sa neviem rozhodnúť z ktorej keď sú krásne TIETO aj TIETO. :)
Nákres, ako na šatku tu:


 Začína sa na čiernych bodkách, potom modré (z ľava do prava) a zelené (z prava do ľava).


Začneme retiazkou z piatich očiek. 

Spojíme do kruhu. 

Spravíme 2RO (na nákrese sú tri, ale ja robím vždy len dva pri dlhých stĺpikoch... ) a dnu do kruhu z RO spravíme 4DS (na nákrese je päť tak sa toho kľudne držte) a jedno RO. 

Ďalšie štyri DS a prvá šupinka je na svete. 

Ďalej pokračujeme 2RO a DS do posledného DS zo šupinky, tam kde je čierna bodka.


Pokračujeme 1RO, 1DS do toho pôvodného krúžku z prvých 5RO a ešte jedno RO. 

Ukončíme riadok 2DS do prvého DS z prvej šupinky.

Ideme na ďalší riadok šupiniek. Začneme 2RO.

4DS okolo posledného DS, jedno retiazkové oko a 4DS okolo predposledného DS z predchádzajúceho riadku. 

Šupinku "upevníme" pevným okom do DS z predchádzajúceho riadku, ktorý sme robili do pôvodného krúžku z RO. 


Dokončíme druhú šupinku a pokračujeme ďalšími riadkami. Takto to bude vyzerať zo zadu. Najprv si vlastne urobíte ako keby "mriežku" a potom sa okolo nej naspäť háčkujú šupinky.

No a jedna finta na záver. Keby ste pokračovali podľa schémy, tak trojuholník by bol rovnostranný - to znamená, aby ste dosiahli dĺžku potrebnú na omotanie okolo krku, bola by celá šatka super mega veľká. To som nechcela. Tak som sa rozhodla, že budem pridávať viac šupiniek aby sa šatka natiahla do strán. 
Takže keď bola šatka asi 20cm vysoká, som každý druhý riadok urobila po dve šupinky v riadku navyše. Jednu na začiatku riadku a jednu na konci. 
Rozširujeme v riadku kde sa robí "mriežka" 2DS, RO, 1DS, RO a tak dokola. Úplne na začiatku som urobila 2RO+DS, pokračuje sa RO a DS do medzery v šupinke, ďalej urobíme RO a 2xDS znova do tej istej medzery v šupinke. Pokračujeme RO, 1xDS do DS kde sa šupinka upevňuje pevným okom, znova RO a 2xDS na to isté miesto. Na obrázku sú to z ľava "V I V I V". Ďalšie " I V" ukazujú, ako sa to robí bežne. Na konci riadku urobíme také isté rozširenie ako na začiatku riadku.

Takto to bude celé nakoniec vyzerať.

Ak čokoľvek nie je jasné, kľudne napíšte. :) Šatka je hrubá a len tak ľahko je neprefúkne.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára