utorok 23. júna 2015

Nenápadné uberanie a nenápadné zakončovanie

Uháčkovať košík nie je nič zložité. Hlavne ak už máte nejaké tie háčkovacie začiatky za sebou.



Košík je v podstate čiapka. Čo sa techniky háčkovania týka... 


Budete na to potrebovať hrubú textilnú priadzu, a pasujúci veľký háčik. Začneme 9KS do magického kruhu. 

Potom pokračujeme rozdvojením každého očka, v ďalšom riadku každého druhého, potom rozdvojíme každé tretie očko... Ja som si vždy začiatok riadku označila označovačom, aby som vedela, že treba spraviť zmenu v pridávaní.


Keď som mala dno hotové rozhodla som sa, že k tej fádnej sivej pripletiem Ópium. Stále sa mi tu povaľuje, lebo robím ďalší svetrík.


Dala som si kolečko - jeden riadok - už bez pridávania.



V ďalšom riadku som zháčkovala dve očká na troch miestach rozvnomerne rozložených po kruhu. Urobila som tak aby sa košík pekne "postavil" - respektíve aby bol menej čiapkovitý. Zháčkovala som ich nenápadným spôsobom. Perfektne sa tento spôsob dá využiť pri háčkovaní hračiek. Takže máme pred sebou dve očká, ktoré chceme zháčkovať.


Do každého očka pichneme háčik z prednej strany len popred jednu nitku. Do jedného.


Do druhého.


 A teraz cez ne prevlečieme normálne vlnu, ako keď robíme krátky stĺpik.


Dokončíme krátky stĺpik a máme zháčkované dve očká.


Ďalej háčkujeme, bez pridávania a uberania až do požadovanej veľkosti. Mne sa podaril košík väčší, lebo som chcela prejsť všetkými farbami Ópia.



Na konci to nenápadne ukončíme. Predposledné očko bude pevné - čierna bodka. 


Tam kde je biela bodka - pichneme popod očko háčik a prevlečieme tadiaľ zvyšnú vlnu.


A teraz pichneme háčik od spodku do očka odkiaľ vychádza posledný kus vlny - tam kde je čierna bodka. A prevlečieme tadiaľ zbytok vlny. Tým sa nám urobí nové pekné očko.



A košík je hotový. Ja ten môj budem používať na bezpárové ponožky. :)



1 komentár:

  1. děkujeme,také tak sháčkovávám a je to výborné.Ukončování dělám pevným očkem a myslím,že toto bude ještě lepší, takže hned vyzkouším. Jste šikulka

    OdpovedaťOdstrániť