utorok 24. novembra 2015

Kukla krokodíl

Olmo obchádzam už dlhšie. Rozmýšľala som na čo by sa mohlo hodiť. A keď sa decká raz hrali na krokodílov bolo rozhodnuté. Teraz vždy keď si ju dajú na hlavu kričia že sú krokodíl.

Čiapku som háčkovala už dávnejšie. Aj som návod fotila, ale na tej vlne nebolo nič vidno. 


Tak som musela odznova s jednofarebnou, aby sa s tým dalo lepšie pracovať. 
Takže na začiatok si spravíme pružnú retiazku. Táto bude v zadu na kukle od krku po vrch čiapky.Keď si očká na retiazke spočítame, vynásobíme dvomi - musí byť toto číslo deliteľné číslom šesť so zvyškom jedna. Je to kvôli vzoru ktorým budeme neskôr pokračovať... Keď ju máme dostatočné dlhú spravíme jedno RO a pokračujeme krátkymi stĺpikmi ako keby naspäť po retiazke.  

Keď prídeme hore (na začiatok pružnej retiazky), urobíme ďalší KS do očka kde je čierna bodka a pokračujeme ďalej po druhej strane retiazky až dole. 

Takto budeme chodiť tam a späť pokiaľ sa nedostanemena požadovanú veľkosť. 




Ďalej budeme pokračovať krokodílim vzorom (crocodile stitch).


Retiazku už ako keby máme, ideme rovno na prvý riadok. Začneme 3RO (ja som urobila dve), plus dlhý stĺpik do úplne prvého očka. 

Po DS spravíme RO, vynecháme dve očká, do tretieho DS, RO, znovu dve vynecháme a do tretieho spravíme dva DS. Takto stále dookola až do konca riadku. 


Spravili sme si ako keby takú mriežku a teraz ideme okolo nej robiť šupinky. Začneme 2RO. Ďalej 5DS a jedno RO do priestoru medzi dva DS - tam kde je čierna bodka.


Teraz si prácu otočíme o 180° a pokračujeme ďalšími 5DS do toho istého priestoru ako prvých 5DS. 


Teraz pevné oko do DS z predchádzajúceho riadku.


Prácu znova zvrtneme a pokračujeme ďalšou šupinkou. Po pevnom oku rovno 5DS do medzery medzi ďalšími 2DS.


Pokračujeme tak až do konca. 

Ďalší riadok pokračujeme. Ja som spravila 1RO. 

DS do stredu šupinky plus jedno RO. 

Ďalej 2DS medzi šupinky. Plus RO. 

A tak stále dookola. Takto končí tento riadok. 

Pokračujeme šupinkami. Teraz bez 2 RO, len rovno 5DS plus RO do priestoru medzi dva DS. No a teraz prichádzame na miesto kde som šupinky prichytávala. Keď som to nerobila odstávali kolmo od čiapky. Takže po 5DS a RO som spravila pevné oko do miesta kde je čierna bodka. 

Ďalej jedno RO a 5DS. V podstate pokračujeme v robení šupiniek ako v prvom riadku, len ich vždy prichytíme. 

V ďalšom riadku začíname 2RO. 

DS hneď do prvého očka, RO, DS do stredu šupinky, RO, dva DS medzi šupinky...

Na konci riadku končíme 2DS.

Teraz a v každom ďalšom šupinkovom riadku som šupinky prichytávala pevným okom do stredu šupinky.

To všetko opakujeme pokiaľ potrebujeme.

Teraz spravíme spodnú časť kukly. Normálne pokračujeme RO. Ja som na tejto malej spravila 8.

Po retiazkových očkách spravíme KS do protiľahlej strany.

Teraz som si našla miestočko zo spodnej strany šupiniek kam som spravila 5DS.
























Po tých 5DS som ďalej robila KS okolo kraja čiapky.

Keď som prišla znovu k šupinkám, znova som si našla zo zadu miesto kde som spravila 5DS.

Potom som už len háčkovala KS do retiazky a ďalej do ostatných KS, kolom dokola. Toto je časť okolo krku. tak môžete pokračovať podľa toho, aké to chcete mať dlhé.



3 komentáre:

  1. Dobry den, urobila som tuto kuklu z vlny Lima a chcela by som vediet, ci ju je potrebne podsit, aby bola na tuto zimu. Alebo staci, ze to je vlna s alpakou a bude dost hriat? Dakujem Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, záleží kde bývate a aká je tam zima. Iná je v Bratislave a iná na orave. Mojím deťom všeobecne stačia tenké vlnené čiapky aj pri mínusových teplotách (či už z vlny, merina alebo alpaky), lebo sú stále v pohybe a v hrubších čiapkách im je teplo.

      Odstrániť
  2. Dakujem, skusim nepodsitu, kedze sa bude pouzivat v bratislave. A tu je vysledok. Je trosku eklekticky :)ale neviem ako dat fotku

    OdpovedaťOdstrániť