štvrtok 21. júla 2016

Motýľová deka

Veľa z vás pri hľadaní inšpirácií a rôznych návodov už natrafila na stránku MyPicot. Tá je plná rôznych nádherných návodov. Mňa tento krát oslovili motýle, ktoré som nemohla nevyskúšať.
Originálny návod s popisom aj fotkami v anglickom jazyku nájdete TU. Vzor je deliteľný 22 + 13.
Ja som ako základ použila krémovú Regatu, na telo motýľa farebnú For Nature Print a na tykadlá znovu hnedú Regatu. Háčkovala som 3,5mm háčikom. Konečný rozmer deky je: 52 x 72cm a váži 340g.


Na začiatok som si spravila pružnú retiazku z krátkych stĺpikov. Nasledoval riadok dlhých stĺpikov, potom dva riadky krátkych stĺpikov a znova riadok dlhých stĺpikov krémovou farbou. Potom nasledoval riadok krídel z motýľov. Farebnou vlnou som si spravila 5 krátkych stĺpikov.


 Do šiesteho očka, poza zadnú nitku spravíme pevné očko.



Ďalej urobíme retiazku zo 7 očiek. 


Nasleduje päť, tri krát nahodených dlhých stĺpikov. Vlnu omotáme tri krát okolo háčika. 


Pichneme do očka, prevlečieme vlnu. Pokračujeme ako pri dlhom stĺpiku, vlnu prevliekame vždy cez dve očká, dopkopy 4krát. 



Spolu urobíme 5 takých stĺpikov. 


Nasleduje 5 retiazkových očiek. 


Teraz som si pre ľahšiu manipuláciu prácu pootočila v smere hodinových ručičiek. Po piatich RO som urobila pevné očko popod prednú nitku toho stĺpika, kde sme doteraz robili stĺpiky poza zadnú nitku. 



Ďalej ide retiazka z 5 očiek plus tri dva krát nahodené dlhé stĺpiky.


Na záver retiazka z 3 očiek


Spravíme pevné očko popod nitku. Znova tri retiazkové očká, tri dva krát nahodené dlhé stĺpiky a 5 RO. 


Znovu nasleduje pevné očko. Po ňom 5 RO, päť tri krát nahodených dlhých stĺpikov, 7RO. 



Prácu si otočíme. 


Posledné pevné očko som sa snažila pichnúť poza tú zadnú nitku ako to prvé pevné očko, keď sme s motýľom začínali. 


Teraz nasleduje 21 krátkych stĺpikov farebnou vlnou a potom znova robíme motýľa. Na konci riadku by nám malo ostať posledných 5 očiek kam urobíme krátke stĺpiky.

V ďalšom riadku si zoberieme novú farbu, ktorou budeme háčkovať tykadlá. Urobíme 5 krátkych stĺpikov.


Vlnu tri krát omotáme okolo háčika. 


Pichneme háčikom ako je naznačené na fotke. Musíme si "zodvihnúť" motýľa, aby nám nezavadzal a urobiť to popod neho. 



Dokončíme stĺpik.


Urobíme 5 retiazkových očiek. Posledné dve očká preskočíme a do tretieho, štvrtého, piateho a ešte jedného navyše urobíme pevné očká. 


Ďalej urobíme znovu tri krát nahodený stĺpik na to isté miesto ako ten prvý - pod motýľa. Ďalej znovu spravíme 5 RO, cestou naspäť do tretieho, štvrtého a piateho očka, urobíme pevné očká. 




Nasleduje 21 krátkcyh stĺpikov. A pri ďalšom motýľovi robíme znovu tykadlá. 


Po motýľoch a tykadlách som robila jeden riadok DS, dva riadky KS, jeden riadok DS, dva riadky KS, jeden riadok DS, dva riadky KS, jeden riadok DS a až potom som urobila znovu motýľa a tykadlá. 
Rozostupy si môžete dať v podstate také veľké ako vám vyhovujú. V pôvodnom návode sú asi o polovicu menšie. 
Motýle sa mi strašne krútili. Najprv som ich chcela naškrobiť, ale to by asi nebolo praktické kvôli praniu. Tak som každého osobitne pekne poprišívala tenkou nitkou o deku.




Pri striedaní farieb som si od začiatku nechávala dlhšie konce, aj keď som ešte nevedela čo s nimi nakoniec budem robiť. Krémovú vlnu som nestrihala.


K tým dlhým koncom som nakoniec ešte pridala viac vlny.


A zaplietla som copíky. 


Najhoršie na celej deke bolo prišívanie tých motýľov. No ale koniec dobrý, všetko dobré.




3 komentáre: