piatok 3. marca 2017

Listy na čiapke

Áno, áno, nórske vzory ma berú čím ďalej tým viac. Ale zatiaľ len na malých projektoch.

Pracovala som s vlnou Cotton merion a 3mm krátkymi ihlicami. Cotton merino je super na teplejšiu zimu., prípadne aj na jar a jeseň. Je jemná, určite nebude nikoho škrabať.
Na začiatku som si nahodila 106 očiek a štrikovala patent 1 hladko, 1 obratko. Na zelenej čiapke som to s patentom prepískla (akože som ho spravila zbytočne vysoký) a to mi spôsobilo až dve nepríjemnosti. Jednou je, že čiapka je zbytočne dlhá (skôr ukončiť sa nedala kvôli vzoru) a druhou bolo, že som musela načať nové klbko pár riadkov pred koncom. Pri druhej čiapke som už bola môdrejšia a patent som urobila na 7, neskôr na 9 riadkov a stačilo mi jedno farebné klbko. Biele klbko som minula presne jedno na dve čiapky.
Po patente som v prvom hladkom riadku rozštrikovala očká na konečný počet  7 x 18 = 126. 
Ako urobiť rovný švík pri zužovaní čiapky hore nájdete TU




Takto to vyzerá z vnútornej strany.

 Rozkres nórskeho vzoru.


4 komentáre:

  1. Dobry den, na aky obvod hlavy je ciapka s poctom ociek, ktory uvadzate? Velmi sa mi totiz paci a rada by som ju uplietla synom :-) dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň, toto je na takú dámsku hlavu v pohode. cize nejakych 52cm povedzme. :)

      Odstrániť
  2. Aha, cize ked maju deti obvody hlav 51 a 53, mohla by im sediet. Dakujem ☺️

    OdpovedaťOdstrániť