sobota 15. septembra 2018

Ľahký vlnený svetrík - Light woolen cardi

Počas chladnejších letných večerov či jesenných dní určite poteší ľahký vlnený svetrík. A kedže môj šatník taký nemal v ponuke, cez leto som si jeden uštrikovala. 

I haven´t had a light comfy, woolen cardi for chilly summer nights or autumn days. So I did my best during the summer to make one for myself.

Svetrík som štrikovala z vlny BIO Merinos od Schopelwolle 3,5mm ihlicami. Najpr som z toho mala strach - lebo však štrikovať sveter tenkými ihlicami nie je záležitosť na pár večerov, no svetrík som veľmi chcela a tak ma to nekonečné štrikovanie priam tešilo. To ako presne som štrikovala tú raglánovú časť nájdete s pordobným popisom pri pásikavom svetri. Tu už spomeniem len detaily. Nahodila som si očká od guličky po guličku.

I used the yarn BIO Merinos made by Schoppelwolle, and knitted the cardi with 3,5mm needles. Firstly, I thought - no way are you going to knit with this thin needles - but I really wanted the cardi so I just knitted away. I knitted the upper body just like on this stripy one. I´m just going to tell you the little modifications that I have made here. I started by casting on the stitches from one red point to the other. 

Ďalej som štrikovala ako pásikavý, s malými obmenami. 
- Na vrchu pleca som nechala len jedno očko (pásikavý mal 9).
- Očká som nepridávala v úplne každom riadku. Nechcela som veľmi široký rukáv. Keď očká rozširovali časť na pleciach som v nepridala každom ôsmom riadku. Keď sa rozširoval rukáv, tak som nepridávala každé 4 očko. 
- Na chrbáte som štrikovala vzorku. 
- Pridávala som aj na prednej strane pre dosiahnutie V-éčkového výstrihu.

Then I have made these modifications:
- On the top of the shoulder I have had only one stitch (there were nine on the stripy one).
- I have not increased in every row. I wanted the sleeve to be fitted. I did not increase the stitches in every 8th row while shaping the shoulder, and in every 4th row while shaping the sleeve.
- I have made a lacy panel on the back.
- I increased the number of stitches in the front to achieve a V shaped neckline.

ako štrikovať sveter
Tu je znázornené ako sa sveter rozširuje. Najprv sa nám rozširujú plecia, keď dosiahneme požadovanú šírku, začneme z rozširovaním rukávov. Ku koncu pridáme zopár klasických raglánových pridávaní (aj pred aj za označovačom - ostatné pridávania sa vždy robia len z jednej strany označovača) 

You can see in the next picture where are the increases. In the first part (top down) there are shoulder increases. When you have as many centimeters as you need for your shoulder you start to make sleeves by increasing the stitches there. And in the last part you do some regular raglan increases.

how to knit modified raglan sleeves
Vzorku na chrbte mám zo svojej knižky Shetland Lace knitting a volá sa mačacia labka. :) Pri písaní blogu som našla takúto podobnú VZORKU - tá sa mi zdá ešte lepšia lebo má pekný detail z obrátených očiek. 

I found the lacy stitch in my Shetland Lace knitting book and it is called "cat´s paw". I stumbled across a similar one HERE - it is even nicer because of the detail with purl stitches.

štrikovaná čipka
Keď som mala uštrikovanú časť svetra pod pazuchy, oddelila som rukávy a uštrikoavala ešte jeden riadok hladko. Potom som štrikovala pár riadkov vrúbkovaným vzorom (hladko tam aj naspäť).
Pod vrúbkami som chcela sveter rozšíriť a dosiahnuť na chrbte také nariasené rozšírenie. Lenže to mi nevyšlo, lebo v predu na výstrihu som si pridala málo očiek, no vďaka týmto očkám navyše sveter aspoň zapnem. :) Rozštrikovala som 7 očiek na 3 očká (očko uštrikujete hladko, nezhodíte ho z ľavej ihlice, nahodíte očko a uštrikujete ešte raz to jedno očko - a máte z jedného očka, tri). Robila som na preskačku, že jedno som uštrikovala obyčajne, jedno rozštrikovala, uštrikovala, rozštrikovala... Ale mohla som aj za sebou všetkých tých 13 očiek rozštrikovať.

When I knitted the cardi to the point where you divide it between the body and arms, I did one more row of knit stitches (just on the body part and on the RS). Then I have made some rows of garter stitch. And then I wanted to make a ruffly detail on my back. But it didn´t work out because of the lack of stitches in the front of the cardi. But thankfully to this increase I can at least button up my cardigan. 
I made the ruffly part this way - in 14 stitches I made increases in every other stitch like this. You knit a stitch, leave it on the left needle, do a yarn over and knit the stitch again (you make 3 stitches out of one). To make it even more ruffly I could have made the increases in every stitch. 

Na zadnej spodnej časti som použila skrátené riadky (sú rôzne techniky, napríklad wrap and turn, german short rows...) na jej predĺženie.

I have done some short rows on the bottom back to make it a little bit longer than the front.

Na rukávy som použila "twisted rib stitch". Tu sa očká štrikujú poza zadnú nitku. Ja som štrikovala lem jedno hladko, jedno obratko a poza zadnú nitku som štrikovala len hladké očká. Tým že sa očko skrúti, je to také viac stiahnuté a aj trochu úhľadnejšie.

I used the twisted rib stitch on my sleeves for the firs time and I loved it! (I have twisted only the knit stich, I purled as I normally would have purled).


Tak a svetrík je hotový. Na tejto fotke je vidno ako predné diely nejdú k sebe, lebo medzi vrchom svetra a prvým gombíkom som pridala málo očiek. Raz naozaj prestanem byť lenivá všetko si prepočítať :).

In the last picture you can see the lack of stitches in the front. I should have done more increases in the part between the shoulders and the first button. Well, maybe next time :).

merino cardigan

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára