štvrtok 27. marca 2014

Návod na štrikovaný šál


Opium. Láska na prvý pohľad. Keď som to klbko držala prvý krát v ruke, bola som nadšená. Keď som si pozrela fotky hotových vecí, bola som unesená. Povedala som si, že môj prvý sveter bude práve z nej. No dopadlo to úplne ináč.


Vedela som, že z Opia musím štrikovať. Na sveter sa stále neviem odhodlať, tak som rozmýšľala nad šatkou. Ľahučkou ako pierko, ideálnou na ochranu pred chladným vánkom na jar a jeseň a pred ostrými lúčmi v lete. A potom som náhodou natrafila na jeden úžasný návod. Je to naozaj jednoduché a zvládne to aj začiatočník. Celým princípom je, že začnete jedným očkom a v každom ďalšom riadku nahodíte o jedno očko naviac. K pôvodnému návodu sa už neviem dopracovať, ale natočila som video návod ako na to.



Z jedného klbka je veľká šatka. Ak sa chcete zladiť s dcérou, na detskú veľkosť vám postačí menej ako pól klbka a zvýši akurát na druhú - väčšiu, pre vás. Ja som šatky na obrázku štrikovala ihlicami 5,5mm, ale nič nepokazíte ani 5mm, alebo 6mm, kľudne aj 7mm ak veľmi uťahujete.



Jeden postreh pri ukončovaní šatky. Keď som robila prvú takúto šatku, tak som posledný riadok ukončila klasiky. Lenže ten okraj šatky ostal absolútne neelastický, pevný ako špagát. Celá šatka je pritom veľmi pružná a poddajná. Celé som to vyriešila tým, že v predposlednom riadku šatky som každé očko rozštrikovala na dve očká a posledný som klasicky ukončila, ako pri bežnom štrikovaní. Možno by stačilo rozštrikovať aj každé druhé očko.
   


Jar je v plnom prúde, horúce leto pred nami, tak si aj vy spravte podobnú. Je fakt úžasná!

1 komentár:

  1. aj ja pokukujem po tejto vlne, a satky mam oblubene - hackovat aj nosit, takze navod sa zide:)

    OdpovedaťOdstrániť