piatok 16. januára 2015

Hladko, obratko, obratko, hladko

Jedna veselá rýchlovka, na rozjasnenie zamračeného dňa :)

























Ako uštrikujeme takúto čiapočku? Vyberieme si vlnu.



Sadneme si a štrikujeme. :)
























No a teraz trochu podrobnejšie. Ja som pracovala s Morbidone a Mille Colori Baby od Lang yarns a 3,5mm kruhovými ihlicami. Iné som nemala poruke. Zvýšilo mi ešte na minimálne jednu čiapku. Vzor je veľmi jednoduchý. Urobila som jednu takúto istú, ale čiernu aj manželovi. On totižto odmieta na čiapke patent. Keby som ju robila len hladko, tak by sa mu kraj krútil a to by sa mu nepáčilo už dupľom. Takže je to vďačné aj na jednoduché pánske čiapky, pretože dobre drží tvar.
Nahodíme si očká ako na videu. 



Aký dlhý koniec si nechať odhadnete ľahko. Necháte si dva krát takú dĺžku akú chcete uštrikovať. Ja som si to primerala rovno k hlave. Dva krát, plus kus na začistenie. 
























Nahodila som očká. Pre istotu som znovu skontrolovala či bude obvod dobrý. Roztiahla som očká po ihlici, nie úplne na doraz



Znovu som primerala o hlavu. Sedelo. Nezabudnite základom tohoto vzoru je nahodiť si NEPÁRNY počet očiek. Ja som ich mala 53 na jeden a pol ročnú hlavu.

























Keď už všetko sedí ako má, rozdelíme si očká zhruba na polovicu a dáme na špičky.

























Hornú ihlicu potiahneme smerom do prava a štrikujeme ňou očká na spodnej ihlici.




V prvom riadku striedať hladko, obratko, hladko, obratko... A v druhom riadku, obratko, hladko, obratko, hladko, obratko... Tam, kde sme prvý riadok štrikovali hladko, v druhom štrikujeme obratko, a tam kde sme štrikovali obratko, štrikujeme hladko. To je celé. Už len nájsť vhodnú vlnu, zobrať ihlice a pustiť sa do diela. :)



























Keď bola čiapka dostatočne vysoká, zoštrikovávala som očká podľa pocitu. Bez nejakého počítania. Zhruba každé štvrté, piate, potom tretie štvrté... Na konci mi ostalo asi 8 očiek. Vtedy som koniec vlny odstrihla, prevliekla ho cez zvyšné očká, utiahla som to a začistila.

 A nezabudnite sa usmievať celý čas ako budete štrikovať. Čiapka potom bude veselá.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára