utorok 6. októbra 2015

Obyčajná z neobyčajnej vlny

V poslednej dobe sami veľmi páči spájanie háčkovaného a štrikovaného. Tento krát na obyčajnej čiapke. 

Vlnou Bamboozle som úplne fascinovaná. Bambus v zložení dodáva vlne jemný lesk, vlna z nej robí hrejivú, dýchajúcu a záležitosť. Plus tie neskutočné farebné kombinácie. Ja viem, že to sľubujem sama sebe už dlho, ale toto je vážny kandidát na môj sveter.

Robila som čiapku na 48 centimetrovú hlavu. Na etikete je skúška očiek - 12 očiek na 10 cm. Ja som si nahodila 60 očiek. Ihlice som mala po ruke 4,5mm. Ale kľudne to môžete robiť 6mm ihlicami.

Keď nemáme extra krátke kruhové ihlice, nevadí.

Lanko ohneme a prerozdelíme si očká. Hlavne si treba dať veľký pozor, aby sa očká nepopretáčali.

Spájanie očiek na kruhovej ihlici, aby tam nevznikla žiadna zbytočná medzera urobíme ako na videu od 1:40.



Potom už len štrikujeme hladko. Ja som začala uberať očká tesne pred koncom. Najprv som zoštrikovala každé piate - šieste, potom každé štvrté - piate... Až som zoštrikovala každé dve očká dokopy. 

Tieto očká mi ostali na lanku.


Odstrihla som vlnu a navliekla som si ihlu. 

Ihlou som potom išla do očiek čo boli na lanku. Takto som prešla všetky očká.

Vytiahla som lanko.

A potiahla vlnu. 

Spodný lem sa samozrejme krúti, lebo som nerobila patent. Nie som patentový typ. 

Takže namiesto hladko obratko som sa rozhodla čiapku obháčkovať. Prevliekla som vlnu cez očko. 

Urobila som retiazkové očko. 

A pokračovala som polodlhými stĺpikmi dva riadky. 


Hotová čiapočka je podľa mňa krásna, ale táto malá levica sa nechala odfotiť za kúsok hrušky a potom ju švihla do kúta so slovami: "Necem čiapku, kapucňu radšej dám." Tak ďakujem pekne. :)




1 komentár:

  1. konečne perfektný návod - plus podla fotiek som konecne pochopila ako s kruhovymi ihlicami. diky Lenka

    OdpovedaťOdstrániť