štvrtok 3. decembra 2015

Háčkovaný škriatok

Zakopla som o obrázok podobnej štrikovanej. Tak som skúsila uháčkovať. Princíp je rovnaky či už s háčikom, alebo ihlicami v ruke.





Použila som vlnu Andes a 8mm háčik. Je 100% prírodná, mega teplá, príjemne mäkká.  Na tento škriatko-čepiec by mi stačilo aj jedno klbko, hlava na obrázku je dvojročná. Na začiatok urobíme pružnú retiazku.

Ďalej háčkujeme po pružnej retiazke tam a späť. Ja som robila krátke stĺpiky.

Na začiatku pri pružnej retiazke som si samozrejme nespočítala očká. Tak som ich mala párny počet - ideálny by bol nepárny. Nevadí. Dve očká v strede pásu som zháčkovala. Len nech nemusím párať.

A vzniklo mi jedno stredové očko.

Celá finta je v tom, že v istom momente - podľa toho akého veľkého škriatka chcete - začnete rozdvojovať očká tesne pred a za stredovým očkom. 

Tu vidíme rozháčkované očká plus stredné očko - biele bodky a očká, ktoré rozháčkujeme v ďalšom riadku - žlté bodky.





Toto opakujeme až do požadovanej veľkosti. 

Teraz zohneme uháčkovaný pás na polovicu a v zadnej časti zošijeme / zháčkujeme. 

Ja som musela nakoniec doháčkovať ešte jeden riadok PDS v predu, kde je ružová časť. Spodok čiapky som obháčkovala KS a trochu som tam ubrala očiek, lebo to veľmi odstávalo od krku.

 No a to je celé. Rýchle, ľahké, so skvelým výsledným efektom.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára