nedeľa 22. januára 2017

Vzorka broken seed na ponožkách

Na Vianoce som znovu štrikovala ponožky. Základy už zvládam celkom slušne, tak skúšam rôzne vzory.



Vzor broken seed môžete štrikovať jednofarebne, alebo striedaním dvoch kontrastných farieb. Ja som použila vlnu Arroyo (farbu natural 063 a aguas 855) od Malabrigo a štrikovala som 3mm ihlicami. Tento vzor je vhodný aj pre začiatočníkov - stridajú sa len hladké a obratké očká. Ja som ponožky štrikovala od špičky. Tú som robila jednofarebne. Po dosiahnutí potrebného počtu očiek som začala štrikovať vzorku. Tá sa štrikuje nasledovne.
1. riadok bielou farbou: H, O, H, O, ... (na chodidle všetky očká hladko),
2. riadok modrou farbou: všetky očká hladko,
3. riadok bielou farbou: O, H, O, H, ... (na chodidle všetky očká hladko),
4. riadok modrou farbou: všetky očká hladko,
ďalej opakujeme tieto štyri riadky.

Ja som štrikovala ponožky do kruhu. Ak chcete vzorku použiť na niečom čo budete štrikovať tam a naspäť, tak párne riadky uštrikujte obratko.

A to je celé. Určite by to krásne ukázalo aj na väčšom projekte. Nezabudnite, že tá vlna, ktorou budete štrikovať len hladko, bude ako keby vystúpená a tá druhá bude "na pozadí".

 




4 komentáre:

  1. Supééééér, musím vyskúšať :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Paulinka ako mam menit farby v tomto vzore v radach tam a spat?ked urobim prvy riadok a nadpojim vlnu druhej farby a potrebujem zase tu prvu farbu ale ju mam na druhej strane...ako mam toto urobit?dakujem pekne

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Treba robit na kruhových alebo ponožkových ihliciach a štrikovať z tej strany kde je vlna :)

      Odstrániť