štvrtok 26. júla 2018

Háčkovaná sukňa - crochet skirt

Požiadavka bola jasná - poprosila si novú sukňu. Tak som ju uháčkovala (a neskôr v inej farbe aj uštrikovala).

The request was simple - a new rock is needed. So I crocheted one (knitted later in different colors).

Úplne na začiatku je výber materiálov a farby. Ja som zvolila bavlnu - dá sa ľahko oprať, čo je pri malých deťoch dôležitý atribút. Malá slečna chcela samozrejme ružovo ružovú, no ja som chcela vyskúšať, ako sa mi bude pracovať s Zauberball Cotton (použila som jedno 100g klbko na sukňu). Je tenká a jemná, preto som na pás radšej použila niečo "pevnejšie" aby sukňa dobre držala. Na začiatok som teda ukáčkovala pás z krátkych stĺpikov z Regaty. Nezabudnite na dierky na gombičky - jednoducho namiesto dvoch krátkych stĺpikov urobte dve retiazkové očká, tie dva stĺpiky preskočte a háčkujte ďalej. Pri ceste späť urobte do retiazkových očiek krátke stĺpiky (nemusíte háčik pichať priamo do retiazky, stačí keď pichnete háčikom popod ňu).

At the beginning you have to choose the materials and colors. I have decided to use cotton yarn because you can easily wash it in the washing machine. The young girl cried for a pink color but I really wanted to try Zauberball Cotton. It is thin and soft and it has sooooo many meters that I used one 100g ball for this skirt. I used something that is more firm for the waistline - Regata

Vlnovkový vzor je veľmi obľúbený hlavne pri háčkovaných dekách. Kamarátka vymyslela ako ho pretransformovať na sukňu - tak takto. Princíp vlnovky je zháčkovať také množstvo stĺpikov ako aj rozháčkujete. čím viac ich bude, tým bude vlnovka "ostrejšia". Ja som sa rozhodla použiť nasledovnú vzorku - 3 stĺpiky zháčkovať, 4 dlhé stĺpiky normálne, do ďalšieho očka 3 stĺpiky rozháčkovať (3 stĺpiky uháčkovať do jedného očka), 4 stĺpiky normálne, 3 stĺpiky zháčkovať....

Chevron patterns are very popular for crocheting blankets. A friend of mine came with the idea how to use it for a skirt - so here is the trick. The principle of a simple chevron is to decrease as many stitches as you increase. In my case I crocheted 3 stitches together, than made regular double crochet stitches for four times (in four stitches of previous row) and then I increased 3 stitches (3xDC in the same stitch), then again 4DC and crochet 3 stitches together...

Finta v sukni je v tom, že v každom druhom riadku som rozháčkovala namiesto troch očiek 5. Zháčkovala som vždy len tri. Tým pádom sa mi to pekne rozširovalo a sukňa sa točí! Už len háčkujete týmto spôsobom, dokiaľ sukňa nebude dostatočne dlhá. 

The trick is that in every other row you increase 5 stitches insted of 3 - you make 5DC into one stitch insted of the regular 3DC. That is why it the skirt "expands". You crochet this way until it is long enough. That is all.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára