sobota 23. augusta 2014

Háčkovaná šatka trochu inak

Trojuholníkových šatiek som sa už naháčkovala až až. Chcela som vyskúšať niečo nové a hlavne oblé. Môj pôvodný plán bol úplne iný ako výsledok. Ale nevadí, veď nakoniec sa vydarila. Šatka je krásna, ľahká, jemná.

























Vybrala som si na ňu zmesovú priadzu Greina, ako aj pri háčkovanom tričku. Ešte ju plánujem použiť na deku, len som sa ešte nerozhodla pre vzor. Minula som jeden a pól tmavosivého klbka a jedno svetlo sivé. Napriek odporúčaniu použiť ihlice/háčik 4 - 5mm som siahla po háčiku 8mm.



Nebojte sa experimentovať a prispôsobiť si veľkosť háčika podľa toho čo idete robiť. Ja som chcela aby to bolo vzdušné, ľahké, pokojne aj s veľkými dierami. A pritom na šatke žiadne veľké diery nie sú. Mohla som kľudne použiť ešte väčší háčik ;) .



Začínala som tmavosivou časťou, ktorú som potom obháčkovala svetlosivou farbou. Ako prvé som uháčkovala dlhú retiazku. Prirovnávala som si k existujúcim šatkám a ku svojmu krku. Treba počítať, že sa šatka ešte rozšíri o svetlosivý okraj. Po dlhej retiazke nasledoval zvyšok.



Sú to všetko krátke stĺpiky. Vždy na začiatku a na konci riadku som vynechala jedno očko. Normálne som ho jednoducho neuháčkovala. Na začiatku riadku som spravila jedno retiazkové, jedno som preskočila a potom pokračovala KS až do konca. Posledné očko som vynechala. Posledných asi 6 riadkov som vynechávala po dve očká, aby to malo rýchlejší spád. V poslednom riadku som nechala 4 KS.



Ten svetlosivý okraj mal vyzerať úplne inakšie. Po dvadsiatom páraní, keď to stále nevyzeralo tak ako som chcela, som musela vymyslieť niečo iné. Takúto podobnú šatku ukončenú volánikom som už viac krát zhliadla na potulkách internetom. Tak som si povedala, že to skúsim a vyšlo to na prvý pokus.



Svetlosivý okraj:
Vždy prvé a posledné očko som rozdvojila - uháčkovala som do neho 2KS alebo 2DS podľa vzoru.
Prvý riadok - sú krátke stĺpiky, jeden som pri vrchole šatky rozháčkovala. V každom ďalšom riadku som už rozdvojovala len prvé a posledné očko.
Druhý riadok - krátke stĺpiky.
Tretí riadok - dlhé stĺpiky.
Štvrtý riadok - krátke stĺpiky.
Piaty riadok - krátke stĺpiky.
Šiesty riadok - dlhé stĺpiky.
Siedmy riadok - krátke stĺpiky. Nezabúdajte, v každom riadku vždy na konci aj na začiatku uháčkovať dva stĺpiky namiesto jedného.
Ôsmy riadok - dva krát nahodený dlhý stĺpik, v každom očku uháčkovaný dva krát. Kto to chce viac vlnité, môže do každého očka uháčkovať tri stĺpiky,prípadne pokračovať ešte jedným riadkom, kde stĺpiky rozdvojí prípadne roztrojí.



Pekne to môže ukázať, keď použijete jednofarebnú vlnu (namiesto mojej tmavosivej) a na okraj pasujúci melír.
A naozaj sa nebojte toho veľkého háčika. Nie všetko čo je na etikete je sväté. ;)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára