nedeľa 14. septembra 2014

Jednoduchý nákrčník

Melíre ma nikdy nebrali. Respektíve asi som nenatrafila na taký, ktorý by ma na prvý pohľad ohúril. No ale po tom ako som uháčkovala mojej mame svetrík, stále rozmýšľam čo ďalej z tých nádherných melírov. Už som porobila kopec čiapok a teraz pokračujem nákrčníkmi. Jednoduchými, rýchlymi a hlavne veľkým háčikom. Tento je robený z Riot Chunky háčikom 8mm. Plánovala som použiť 10mm, ale nemala som ho po ruke.



























S melírom treba pracovať "do slimáka" - to je tak, že neukončujeme riadky, ale háčkujeme kolom dokola, dokiaľ nám stačí vlna.

Tento nákrčník začíname retiazkou. Retiazka musí byť o trošku väčšia ako obvod hlavy, aby sme si ho potom vedeli navliecť na krk.



Prvý riadok ešte háčkujeme naspäť. Najprv spravíme 2xKS, potom 2xPDS a potom už len DS.



Keď prídeme na koniec retiazky, zoberieme opačný koniec a hlavne dáme pozor aby sa nám to nepretočilo.



Pokračujeme dlhými stĺpikmi do krátkych a polodlhých stĺpikov.

Potom všetky ďalšie dlhé stĺpiky picháme MEDZI dlhé stĺpiky predchádzajúceho riadku. Biele bodky sú očká, čierne bodky sú medzery medzi stĺpikmi - tam picháme háčik. Pár očiek môžeme zháčkovať, pretože retiazka je dosť pevná a dlhé stĺpiky trochu pružia a sú celkovo širšie.



Krútime sa kolkom dokola. Kocháme sa ako melír mení farby.



Ako posledné očká spravíme najprv 2xPDS a potom 2xKS aby sme získali plynulé ukončenie, začistíme spodný aj vrchný okraj a máme hotovo. Vravím mužovi -"usmej sa, fotím ťa".



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára